Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 4/2016

20-10-2016 | Boeken

Donk, M. van der (2016). Cognitive training for children with ADHD. Individual differences in training and transfer gains

PhD Thesis, Universiteit van Amsterdam. ISBN 978-94-6332-015-3. Te downloaden via http://hdl.handle.net/11245/1.534724.

Auteur: Prof. dr. G. J. Overbeek

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Werkt een cognitieve training voor kinderen met ADHD in het onderwijs? Deze vraag is zeer relevant, en zeker nu. Denk bijvoorbeeld aan de invoering van de Wet Passend Onderwijs in Nederland en het M‑decreet in Vlaanderen, waardoor scholen nu verantwoordelijk zijn voor het opzetten van inclusieve programma’s met gepaste begeleiding voor kinderen die extra zorg nodig hebben. Of denk aan de transformatie en transitie van de jeugdhulp, waarbij gestuurd wordt op een intensievere samenwerking van hulpverleners, ouders, en leerkrachten. Door de ontwikkeling richting inclusief onderwijs zal de vraag naar cognitieve trainingen voor kinderen met ADHD in de toekomst waarschijnlijk alleen maar toenemen. …
Metagegevens
Titel
Donk, M. van der (2016). Cognitive training for children with ADHD. Individual differences in training and transfer gains
PhD Thesis, Universiteit van Amsterdam. ISBN 978-94-6332-015-3. Te downloaden via http://hdl.handle.net/11245/1.534724.
Auteur
Prof. dr. G. J. Overbeek
Publicatiedatum
20-10-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2016
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/s12453-016-0122-7

Andere artikelen Uitgave 4/2016

Kind en adolescent 4/2016 Naar de uitgave