Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2016

01-02-2016 | Beproefd

Academisch proefschrift dr. Miranda Snoeren

Working = Learning A complexity approach to workplace learning within residential care for older people

Auteur: dr. Hester Vermeulen

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 1/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dat de complexiteit en de zwaarte van zorg zowel in de ziekenhuizen als in de thuiszorg toenemen, wordt veelvuldig genoemd in populaire en wetenschappelijke artikelen. Hetzelfde is ook het geval in de intramurale ouderenzorg. Daarnaast staat de intramurale ouderenzorg – overigens net als alle andere zorgsettings – voor nog meer uitdagingen, zoals de roep om meer in te spelen op de persoonlijke behoeften van ouderen, de beperkte financiële middelen en bureaucratisering van kwaliteitssystemen. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden deed Miranda Snoeren onderzoek naar het werkplekleren, door de onderliggende processen te bestuderen en door te beschrijven hoe werkplekleren geconceptualiseerd, bevorderd en onderzocht kan worden.
Metagegevens
Titel
Academisch proefschrift dr. Miranda Snoeren
Working = Learning A complexity approach to workplace learning within residential care for older people
Auteur
dr. Hester Vermeulen
Publicatiedatum
01-02-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 1/2016
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/s12468-016-0008-y

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 1/2016 Naar de uitgave

Toepassing in de praktijk

Flexibele Assertive

Van de redactie

Teams zijn essentieel