Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

9 Feedback

Auteurs : Marian Adriaansen, Josien Caris

Gepubliceerd in: Elementaire sociale vaardigheden

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Studenten werken samen in een werkgroep. Een van de studenten komt regelmatig te laat. De andere studenten moeten dan op hem wachten voordat ze kunnen beginnen.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Altink, W.M.M., Bossink, C.J.H., Bulthuis, H.J.A. & Jansma, S. (2006). Feedback als middel voor het bevorderen van teamprestatie en teamleren. Gedrag en Organisatie 19(3): 272-287. Altink, W.M.M., Bossink, C.J.H., Bulthuis, H.J.A. & Jansma, S. (2006). Feedback als middel voor het bevorderen van teamprestatie en teamleren. Gedrag en Organisatie 19(3): 272-287.
go back to reference Dijkum, C. van, Verheul, W., Lam, N. & Bensing, J. (2008). Non linear models for the feedback between GP and patients. In: Trappl, R. (ed.). Cybernetics and Systems. Austrian Society for Cybernetic Studies, Wenen, 629-634. Dijkum, C. van, Verheul, W., Lam, N. & Bensing, J. (2008). Non linear models for the feedback between GP and patients. In: Trappl, R. (ed.). Cybernetics and Systems. Austrian Society for Cybernetic Studies, Wenen, 629-634.
go back to reference Hattie, J. & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research 77(1): 81-112.CrossRef Hattie, J. & Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research 77(1): 81-112.CrossRef
go back to reference Heide, W. van der & Koetsenruijter, R. (2001). Reflecteren kun je leren! Onderwijs & Gezondheidszorg, nr. 1: 1-6. Heide, W. van der & Koetsenruijter, R. (2001). Reflecteren kun je leren! Onderwijs & Gezondheidszorg, nr. 1: 1-6.
go back to reference Kluger, A.N. & Denisis, A. (1996). The effects of feedback interventions on performance: a historical review, a meta-analysis, and a preliminary feedback intervention theory. Psychological Bulletin 119: 254-284.CrossRef Kluger, A.N. & Denisis, A. (1996). The effects of feedback interventions on performance: a historical review, a meta-analysis, and a preliminary feedback intervention theory. Psychological Bulletin 119: 254-284.CrossRef
go back to reference Luft, J. & Ingham, H. (1955). The Johari window, a graphic model of interpersonal awareness. Proceedings of the western training laboratory in group development. UCLA, Los Angeles. Luft, J. & Ingham, H. (1955). The Johari window, a graphic model of interpersonal awareness. Proceedings of the western training laboratory in group development. UCLA, Los Angeles.
go back to reference Schoor, J. van der & Kloppenburg, M. (2006). Wanneer teams iets toevoegen. Teamontwikkeling als bewust proces. Vaktijdschrift Opleiding en Ontwikkeling 09: 11-15. Schoor, J. van der & Kloppenburg, M. (2006). Wanneer teams iets toevoegen. Teamontwikkeling als bewust proces. Vaktijdschrift Opleiding en Ontwikkeling 09: 11-15.
go back to reference Sol, Y.B. & Stokking, K.M. (2009). Mondelinge feedback bij zelfstandig werken. Interactie tussen docenten en leerlingen in het VO. IVLOS en Afdeling Onderwijskunde, Universiteit Utrecht, Utrecht. Sol, Y.B. & Stokking, K.M. (2009). Mondelinge feedback bij zelfstandig werken. Interactie tussen docenten en leerlingen in het VO. IVLOS en Afdeling Onderwijskunde, Universiteit Utrecht, Utrecht.
go back to reference Korthagen, R.F. (2011). Werken van uit je kern. Nelissen, Baarn. Korthagen, R.F. (2011). Werken van uit je kern. Nelissen, Baarn.
go back to reference Nijgh, L. (2008). Leren reflecteren – zelfreflectie voor sociaal-agogische hulpverleners. Nelissen, Amsterdam. Nijgh, L. (2008). Leren reflecteren – zelfreflectie voor sociaal-agogische hulpverleners. Nelissen, Amsterdam.
go back to reference Overbeeke, S. (2007). Een betere balans tussen voelers, denkers, doeners. Kluwer, Deventer. Overbeeke, S. (2007). Een betere balans tussen voelers, denkers, doeners. Kluwer, Deventer.
go back to reference Overbeeke, S. (2009). Beter communiceren met voelers, denkers doeners. Kluwer, Deventer. Overbeeke, S. (2009). Beter communiceren met voelers, denkers doeners. Kluwer, Deventer.
go back to reference Robbins, S.P. & Coulter, M. (2007). Management in sociaal-agogische beroepen. Pearson Education, Amsterdam. Robbins, S.P. & Coulter, M. (2007). Management in sociaal-agogische beroepen. Pearson Education, Amsterdam.
Metagegevens
Titel
9 Feedback
Auteurs
Marian Adriaansen
Josien Caris
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9009-0_10